GEZONDHEIDS- EN VEILIGHEIDS

COVID-19: INFORMATIE OVER VEILIGHEID EN DE IMPACT VAN HET CORONAVIRUS IN HOTEL HUBERT

De gezondheid en veiligheid van onze gasten en teamleden is de grootste prioriteit van Hotel Hubert.  We volgen alle regels en richtlijnen die worden uitgevaardigd door internationale en lokale overheden nauwgezet op en respecteren de aanbevelingen en gezondheidsrichtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Op die manier kunnen we een schone en veilige omgeving blijven garanderen voor onze gasten en teamleden.

We passen een gezondheids- en veiligheidsprotocol toe, inclusief grondige schoonmaak- en ontsmettingsprocedures in het hele gebouw. Verder hebben we richtlijnen opgesteld voor onze gasten en teamleden, zoals het plaatsen van desinfectiezuilen aan alle ingangen en in het hele gebouw, het gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen (PPE) en beschermende wanden, een hogere schoonmaak- en ontsmettingsfrequentie die wordt opgevolgd, social distancing in alle ruimtes en nog veel meer.

Verderop vindt u het gezondheids- en veiligheidsprotocol dat we toepassen in Hotel Hubert en informatie over de gevolgen voor onze dienstverlening en faciliteiten tijdens uw verblijf. Bepaalde diensten en faciliteiten worden namelijk verstoord door de huidige situatie. Deze pagina wordt regelmatig bewerkt en verandert vaak, dus neem zeker af en toe een kijkje.

We kijken ernaar uit om u binnenkort welkom te heten in Hotel Hubert.

GEZONDHEIDS- EN VEILIGHEIDSPROTOCOL

Op basis van een grondige studie van alle bestaande procedures rond gezondheid en veiligheid hebben we een gezondheids- en veiligheidsprotocol ontwikkeld en toegepast. Alle gasten en teamleden moeten het protocol respecteren. Alle stappen van dit protocol zijn belangrijk om de verspreiding van COVID-19 in te dammen.  We hebben ons uiterste best gedaan om het aantal contactpunten tijdens uw verblijf te beperken.

Onze teamleden zijn dankzij een uitgebreide training op de hoogte van onze nieuwe werkprocedures. Ze zijn zich bewust van de nieuwe risicoanalyses voor hun job en werkomgeving en ze worden voortdurend verder opgeleid. De nadruk ligt daarbij op het belang van goede hygiëne. Onze interne preventieadviseur is opgeleid als hygiëne- en veiligheidsexpert.

Indien een gast of medewerker symptomen van COVID-19 ontwikkelt, beschikken we over een gedetailleerd plan om de situatie de baas te kunnen en het contact tussen de zieke persoon en de andere gasten en medewerkers van het hotel te beperken.


COVID SAFE TICKET

In overeenstemming met de huidige COVID-reglementering van de federale overheid, zal Hotel Hubert het COVID SAFE TICKET gebruiken, dat verplicht is voor:

  • Binnenevenementen voor 50 personen of meer of elk evenement met cateringdiensten.
  • Eet- en drinkgelegenheden zoals de foodtruck, de bar en het koffie- en theestation.
  • Toegang tot de fitnessruimte.

Om toegang te krijgen tot bovenstaande ruimtes dient iedere gast in het bezit te zijn van een Covid Safe Ticket. Kinderen jonger dan 12 jaar hoeven geen Covid Safe Ticket te laten zien. Bekijk de verschillende mogelijkheden om uw certificaat te behalen op www.covidsafe.be

 

A. Kamers

We hebben onze schoonmaakprocedures voor de kamers uitgebreid met bijzondere aandacht voor oppervlakken die regelmatig worden aangeraakt door gasten en teamleden. Dat betekent onder meer dat deurklinken en alle andere stalen, metalen en plastic voorwerpen en oppervlakken regelmatig ontsmet worden. Al het linnengoed in onze kamers wordt behandeld door een extern bedrijf en, zoals altijd, grondig gewassen in hete wascycli (70°C of meer) zodat ze volledig ontsmet worden. De telefoons in de kamers zijn nog steeds beschikbaar en worden regelmatig ontsmet. Gasten mogen ze gebruiken, maar we raden u aan om met uw eigen toestel te bellen. Gasten zullen bij aankomst in het hotel op de hoogte worden gebracht van nuttige telefoonnummers tijdens hun verblijf. Die nummers zijn ook bereikbaar met communicatie-apps zoals WhatsApp.

We vragen onze gasten om geen (privé)bijeenkomsten in hun kamers te organiseren met andere gasten of mensen die niet in het hotel verblijven. 

Hotel Hubert is een hotel zonder contant geld. We moedigen mensen aan om, waar mogelijk, contactloos te betalen. We vragen u om tijdens het inchecken te betalen voor uw hele verblijf. Consumpties tijdens uw verblijf worden meteen afgerekend. We raden u aan om de optie ‘snel uitchecken’ te kiezen. Facturen zullen uitsluitend per e-mail worden verzonden.

 

B. Openbare ruimtes

We besteden bijzondere aandacht aan het schoonmaken van gedeelde ruimtes (hallen, gangen, liften, brievenbussen om snel uit te checken, enz.) en voorwerpen die regelmatig worden aangeraakt (klinken, liftknoppen, leuningen, schakelaars, deurknoppen, enz.). Vaak aangeraakte oppervlakken aan de receptie, zoals de betaalterminal en balie, worden bij het vertrek van elke gast ontsmet.

Aan alle ingangen van het gebouw en op strategische plaatsen in het hotel vindt u contactloze desinfectiezuilen.

Markeringen op de vloer aan de receptie bepalen een ‘veilige zone’, die is voorbehouden aan teamleden, en maken duidelijk welke veilige afstand gasten moeten bewaren terwijl ze wachten in de rij. De wanden van plexiglas die op de balies geplaatst zijn, beschermen zowel het personeel als de gasten tegen besmetting.

Als Hotel Hubert een pakje voor een gast ontvangt, dan moet de gast het oppikken aan de receptie. De teamleden van Hotel Hubert zullen geen pakjes naar de kamers brengen.

We ontraden u met klem om af te spreken met andere mensen in onze gedeelde ruimtes. Hoewel we de meubelen in onze lobby grondiger en frequenter schoonmaken, vragen we aan onze gasten om hun aanwezigheid in de lobby te beperken tot het absolute minimum.

Onze gasten en medewerkers moeten de liften op een verantwoorde manier gebruiken. Aangezien social distancing in de liften onmogelijk is, mag slechts één persoon tegelijk de lift gebruiken. Mensen die samenwonen mogen wel samen in de liften staan.

 

C. Foodtruck

Onze foodtruck en bar zijn geopend op de standaard tijden en diensten. 

IMPACT OP DE WERKING VAN ONZE DIENSTVERLENING EN FACILITEITEN

Vanwege de federale maatregelen en om het besmettingsrisico voor onze gasten en teamleden te beperken, is het mogelijk dat bepaalde diensten en faciliteiten beïnvloed worden tijdens uw verblijf in Hotel Hubert.

 

A. The Foodmaker

The Foodmaker, die onze gelijkvloerse ruimte deelt, is dagelijks geopend van 7.30 tot 15.00 uur. en biedt ontbijt, lunch, drank- en snackmogelijkheden. Daarnaast is er een selectie van zoete en zoute snacks en drankjes te koop in de lobby, bij de Grab&Go koelkast. Gasten kunnen bestellen bij bezorgdiensten, zoals Deliveroo of Uber Eats, maar moeten hun bestelling wel op de begane grond afhalen.   

 

B. Fitness

De fitness, blijft toegankelijk voor maximaal 3 gasten tegelijk om sociale afstand mogelijk te maken. Reserveren is noodzakelijk. 

 

C. Huishouding

We bieden beperkte schoonmaakdiensten op aanvraag voor gasten die langer dan één nacht blijven, inclusief het vervangen van lakens en handdoeken. We raden onze gasten met klem af om huishouding te vragen, zodat we het besmettingsrisico kunnen beperken. Als u wilt dat uw kamer wordt schoongemaakt tijdens uw verblijf, neem dan contact op met ons team. Zij zullen de juiste afdeling op de hoogte brengen.

 

D. Portierdiensten

bagagediensten zijn momenteel niet beschikbaar in Hotel Hubert. Bovendien zijn bagagewagens enkel verkrijgbaar op aanvraag, om de verspreiding van het virus in te dammen.

 

E. Toegang tot het hotel

Het is verplicht voor gasten en personeelsleden om de handen te ontsmetten aan een van de desinfectiezuilen. Openbare toiletten in Hotel Hubert zijn voorbehouden aan gasten met een reservatie in Hotel Hubert.

 

F. Verloren voorwerpen

We hebben ons beleid voor verloren voorwerpen aangepast. Alle voorwerpen die worden aangetroffen in kamers of gedeelde ruimtes worden weggegooid, behalve juwelen, portefeuilles, geld, elektronische toestellen en horloges. Neem voor meer informatie contact op met info@hotelhubert.be

 

G. Administratieve afdelingen

Ons personeel past social distancing toe tijdens hun dagtaken. Onze administratieve afdelingen blijven actief, maar de meeste teamleden werken thuis. Ze zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag tijdens de kantooruren. We geven de voorkeur aan communicatie per e-mail.

WAT U KUNT DOEN

Was uw handen regelmatig of gebruik onze desinfectiezuilen met ontsmettende handgel.

Pas social distancing toe.

Schud geen handen en knuffel niemand.

Hoest in een papieren zakdoek en gooi die weg. Was vervolgens uw handen.

Als u geen papieren zakdoek heeft, hoest dan in uw elleboog om te voorkomen dat de druppeltjes zich verspreiden.

Raak uw gezicht (ogen, neus en mond) niet aan.

Blijf thuis als u ziek bent. Als u misschien in aanraking bent gekomen met het virus, neem dan contact op met uw huisarts. Ga niet in een wachtruimte zitten zodat u geen andere mensen besmet.